top of page
FAQ

1. Bij wie en hoe snel meld ik mijn autoschade?

Vraag 1

Bij autoschade dient u dit altijd zo spoedig mogelijk binnen 1 dag te melden bij uw verzekeraar, tussenpersoon of leasemaatschappij.
Heeft u schade gereden in het weekend, dan hoeft u deze niet binnen de 24 uur te melden en kan u dit ook nog op maandag.
Voor melding van de autoschade is het van belang dat u het Europees schadeformulier heeft ingevuld en dat dit ondertekend is door de betrokken partijen.

2. Wanneer mijn voertuig door een ongeval niet meer rijdbaar is, wie helpt mij dan verder?

Vraag 2

Wanneer de auto, als gevolg van een ongeval, niet meer kan rijden neem je best eerst contact op met je verzekering zodat je zo beroep kan doen op hun depannagedienst. Zit de depannagedienst niet mee in je polis, dan kan je ook altijd contact opnemen met een externe depannagedienst.

3. Moet ik een vrijstellingsbedrag voorschieten?

Vraag 3

Indien  er een vijstelling op uw verzekering van toepassing is, moet je deze na de herstelling van je voertuig voldoen bij de hersteller.
Bij een eventueel verhaalbare schade kan u op een later tijdstip dit bedrag terugkrijgen van uw verzekeraar of tussenpersoon.

4. Op welke manier kan ik bij jullie betalen?

Vraag 4

Betalingen kunnen zowel contant als met bankcontact. Wij aanvaarden geen cheques en kredietkaarten.

Sinds kort is betalen via Payconiq ook mogelijk! Let wel, de betalingen via Payconiq zijn beperkt in bedrag!

5. Heb ik recht op een vervangwagen?

Vraag 5

Indien u uw wagen bij ons laat herstellen met tussenkomst van de verzekering dan hebt u recht op een vervangwagen.
Indien het een eigen kost is kan u bij ons een vervangwagen huren.

6. Is er een vrijstelling van toepassing op de vervangwagen?

Vraag 6

Bij een schade of ongeval met onze vervangwagen zal u een vrijstelling van 250€/schade aangerekend worden. Indien het om een totaal verlies gaat is de vrijstelling 500€.

7. Wat houdt economisch totaal verlies in?

Vraag 7

Economisch totaal verlies betekent dat de herstelkosten en wrakwaarde bij elkaar opgeteld hoger zijn dan de dagwaarde van de auto.
Kortom, het is financieel niet meer de moeite waard om de auto te laten herstellen. U krijgt dan van de vezekering de dagwaarde uitgekeerd.
De dagwaarde is de economische waarde van een voertuig op het moment vlak voor de schade. De dagwaarde is het bedrag dat je op dat moment gekregen zou hebben bij verkoop. De wrakwaarde is de waarde van het voertuig in de niet-herstelde toestand.

8. Wat houdt technisch totaal verlies in?

Vraag 8

Technisch totaal verlies houdt in dat het technisch niet meer verantwoord is om de auto te herstellen.

9. Dien ik te betalen voor het opmaken van een bestek?

Vraag 9

De opmaak van onze bestekken is gratis indien het om een eigen kost gaat.
Als u uw voertuig laat herstellen via de verzekering zijn wij genoodzaakt om u 75€ incl BTW (dossierkosten) aan te rekenen indien u niet meteen een afspraak inplant.

Indien u nadien toch de herstelling laat uitvoeren zal het bedrag in mindering gebracht worden.

10. Wat neem ik mee als ik langskom voor het opmaken van een bestek?

Vraag 10

U dient langs te komen met het betrokken voertuig en het inschrijvingsbewijs. Op het inschrijvingsbewijs staan alle noodzakelijke gegevens samengevat die we nodig hebben om een correct bestek te kunnen opmaken.

11. Wat is uitdeuken zonder spuiten?

Vraag 11

Uitdeuken zonder spuiten (PDR: paintless dent repair) is een moderne kostenbesparende herstellingsmethode. Deuken kunnen uit de auto worden gehaald zonder dat dit deel opnieuw gespoten dient te worden.
De grootte van de deuk maakt op zich niet uit, wel de plaats en de spanning.

12. Wanneer kan uitdeuken zonder spuiten worden toegepast?

Vraag 12

Bijna alle deuken waar geen lakschade is en de plaat niet over haar rekpunt gaat, kunnen via deze techniek hersteld worden.
De grootte van de deuk maakt op zich niet uit, wel de plaats en de spanning.

13. Overtrekken jullie ook zetels?

Vraag 13

Wij overtrekken geen zetels, een herstelling van een beschadiging (brandgat, slijtage, …) kunnen wij wel uitvoeren.

14. Zijn jullie bereikbaar met het openbaar vervoer?

Vraag 14

De Lijn: De halte Groene Jager (Colruyt) van lijn 156 ligt op wandelafstand van onze carrosserie. Deze bus brengt je van het station van Halle tot in Lembeek.

Tec: De halte Groene Jager (Colruyt) van lijn 471 ligt op wandelafstand van onze carrosserie. Deze bus brengt je van Sint-Pieters-Kapelle tot in het Centrum van Halle met tussenstop aan het station.

Vraag 15

15. Wat zijn jullie openingsuren?

We zijn open van maandag tot donderdag van 8u tot 18u30, vrijdag tot 17u30.

In het weekend en op feestdagen zijn we gesloten.

Jaarlijks sluiten we 3 weken tijdens de maanden juli en augustus en tussen kerst en nieuwjaar. Onze eerstkomende sluitingsperiode kan je steeds terugvinden boven op onze homepagina.

16. Wat is een MoonWalk?

Vraag 16

Een MoonWalk is een automatische verfmachine.

Elke kleur van een auto bestaat uit verschillende kleuren die men moet samenvoegen. Het gaat hier soms maar over een paar gram van een bepaalde kleur die men nodig heeft. Omdat het om precisiewerk gaat en dit enorm veel tijd in beslag neemt heeft men de MoonWalk ontworpen. Onze schilder hoeft nog enkel de gewenste kleurcode in te geven, nadien zorgt de MoonWalk ervoor dat de exacte hoeveelheid verf in de mengbeker terechtkomt.

Het voordeel van deze nieuwe technologie is dat de verf 100% de kleur zal zijn die men nodig heeft !

ppg_launches_ppg_moonwalk_1613.png
bottom of page